Kategoria menu:Załatwianie spraw
INFORMACJA O SPOSOBACH PRZYJMOWANIA I ZAŁATWIANIA SPRAW
Treść informacji
Podstawowym aktem prawnym określającym tryb przyjmowania i załatwiania spraw przez organy administracji publicznej jest ustawa z dn. 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 1257).
Sposób przyjmowania i załatwiania spraw dotyczących skarg i wniosków reguluje dodatkowo Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. 2002 nr 5 poz. 46).
Sprawy osób realizujących prawo dostępu do informacji publicznej rozpatrywane są zgodnie z przepisami ustawy z dn. 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (tj. Dz. U. z 2015 r. poz.. 2058 z późn. zm.).
O kolejności załatwiania lub rozstrzygania spraw decyduje kolejność ich wpływu.
Składane projekty oraz dokumentacje mapowe winny być złożone w minimum 3 egzemplarzach.
Ze względu na stopień złożoności sprawy oraz konieczność dokonania jej wszechstronnej analizy, w tym przeprowadzenia uzgodnień z innymi podmiotami (m.in. inne organy administracji samorządowej), rozpoznanie sprawy może przebiegać dłużej. Jednakże w każdym przypadku sprawy załatwiane są w terminach określonych ustawą z dn. 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego, a w szczególnych rodzajach spraw w terminach określonych w odrębnych przepisach.